Jump to content

[Software] ZF IT Generation. Dragoş Badea, CEO şi cofondator YAROOMS, soluţie software de management al spaţiilor de lucru: În 2021 vrem să accesăm o finanţare de 1 milion de euro


Recommended Posts

Compania va încheia 2020 cu venituri de 600.000 de euro, iar pentru 2021 estimează dublarea businessului.

Compania locală YAROOMS, speciali­zată în furnizarea de soluţii software pentru managementul activităţii la birou, are în plan să acceseze anul viitor o finanţare de un mi­lion de euro pentru a se extinde cu noua variantă a aplicaţiei dezvoltată pentru gestionarea spaţiilor de lucru care a fost adaptată la noul mod de lucru dictat de pandemie.

Compania, înfiinţată în 2010, comercializa o soluţie proprie de programare pentru sălile de şedinţă din organizaţii, iar acum, odată cu declanşarea pandemiei, YAROOMS a pivotat către o soluţie mai complexă pentru managementul spaţiilor de lucru prin inter­mediul căreia angajaţii îşi pot rezerva un birou, o sală de şedinţe sau chiar un loc de parcare atunci când aleg să lucreze din sediul firmei.

„Noi suntem un business 100% bootstrapped. În acest moment nu avem nevoie de bani imediat, suntem încă profitabili, plătim dividende. Avem toate proprietăţile unei unităţi economice de succes, dar dat fiind că am identificat această mare oportunitate şi că vânzările pentru produsul nou cresc cu circa 50% în fiecare trimestru în ultima perioadă şi estimăm că vor creşte şi mai mult anul viitor, va trebui să punem şi piciorul pe pedala de extindere, iar pentru acest lucru probabil că în cursul anului viitor vom aduce finanţare exterioară. Ne gândim la diferite metode - atât equity investment, cât şi listarea pe o bursă de genul AeRo în a doua fază. Vom avea nevoie de un milion de euro pentru a ne susţine activitatea şi extinderea planificată până la jumătatea lui 2022“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Dragoş Badea, CEO şi cofondator al YAROOMS. El a adăugat că în prima fază, finanţarea va fi utilizată pentru susţinerea extinderii pe piaţa din România, fiindcă în prezent majoritatea clienţilor YAROOMS sunt din străinătate.

„De asemenea, vom avea nevoie de noi colegi care să activeze fizic pe pieţele din afară. Când ai 50% dintre clienţi din SUA şi nu ai un om de vânzări dedicat acolo ratezi oportunităţi şi de aceea va trebui să aducem în echipă şi oameni din alte geografii.“

În prezent, echipa YAROOMS este formată din 11 persoane aici pe plan local, iar antreprenorul intenţionează să păstreze echipa de bază, cea de dezvoltare de produs şi pe termen lung în România, chiar dacă vor deschide birouri şi pe alte pieţe, acestea se vor axa doar pe zona de vânzări. YAROOMS are de fapt deja un birou pentru vânzări în SUA.

Ce face însă mai exact soluţia YAROOMS? “Pe scurt, YAROOMS ajută angajaţii să îşi planifice zilele în care merg la birou, dar nu numai - atât în birou, cât şi în afara biroului, şi să îşi rezerve de de exemplu un birou, un loc de parcare sau alte resurse atunci când vin la muncă”, a explicat Dragoş Badea, adăugând faptul că acum totul este accelerat de pandemie pentru că din ce în ce mai multe companii trec la modul de lucru flexibil - ceea ce înseamnă că nu mai lucrează din biroul lor din sediul companiie, ci doar în câteva zile pe săptămână spre exemplu, iar în restul zilelor lucrează de acasă.

“Una dintre cele mai importante funcţionalităţi este vizualizarea în timp real a planurilor biroului - deschizi aplicaţia şi vezi desenat planul biroului plus gradul de ocupare, adică cine stă unde, dacă vine la birou, poţi naviga între date să vezi dacă poţi lucra mâine cu cineva din echipa ta şi poţi să îţi planifici timpul pe perioada următoare de lucru - pe o săptămână sau pe o lună să zicem.”

Printre funcţionalităţile care urmează să fie lansate anul viitor se numără cea de analytics prin intermediul căreia datele brute colectate de soluţia YAROOMS sunt transformate într-un set de rapoarte.

“De exemplu pentru HR vom produce rapoarte de coeziune între echipe, rapoarte care descriu cum au lucrat diferitele echipe, iar pentru facility management vom produce rapoarte de tipul utilizare a spaţiilor, spaţii mai puţin utilizate, mai puţin aglomerate, care îi ajută pe ei să ia decizii miai informate cu privire la planificarea spaţiului pentru anul următor”, a menţionat Dragoş Badea.

Soluţia YAROOMS poate fi accesată atât de pe PC în varianta web-based, cât şi de pe telefon prin aplicaţia mobilă. Totodată aceasta se integrează şi cu alte soluţii software de colaborare folosite în cadrul companiilor cum ar fi Microsoft Teams.

Modelul de business al YAROOMS se bazează pe conceptul “Software as a Service” anual şi depinde de numărul de utilizatori sau de numărul de spaţii administrate. “Un plan de YAROOMS cloud costă circa 2.000 euro anual, iar conturile mai mari merg în zona mid-market - 30.000 50.000 euro pe an. Companiile care adoptă soluţii de acest gen nu o fac nici peste noapte  şi nici nu renunţă la ele foarte repede pentru că presupune adopţia în întreaga organizaţie şi crearea unor legături între soluţie şi alte sisteme din firmă ca sistemul de HR sau sistemele de facility management”, a punctat el.

Anul acesta, YAROOMS va încheia cu un portofoliu de circa 700 de clienţi, dintre care majoritatea – peste 600 – folosesc încă produsul vechi al companiei.

“Produsul vechi, cel al camerelor de întâlniri era adresat IMM-urilor şi contractele erau de valoare mică şi de aceea avem 600 de clienţi de acest tip care produc 60% din veniturile companiei, iar restul de 40% este produs de circa 65 de clienţi care sunt exclusiv clienţi pe noua abordare şi care aduc şi venituri mai mari. Anul viitor însă ponderea se va inversa”, a explicat  CEO-ul şi cofondatorul YAROOMS.

În acest moment, compania are un singur client din România pentru soluţia nouă, însă în portofoliu are şi alţi clienţi de pe piaţa locală precum Bitdefender sau Wipro care folosesc vechea soluţie, dar pe care îi aşteaptă să adopte noua soluţie. “Pe măsură ce vom dezvolta zona de parteneriate în România, vom avea tot mai multe companii româneşti în portofoliu.”

Pentru finalul acestui an, YAROOMS estimează că va încheia cu o creştere de 9% a veniturilor faţă de anul trecut.

“Anul acesta suntem în creştere cu 9% faţă de veniturile de 550.000 euro din 2019 ca estimare, însă ar putea fi mai mult pentru că pe final de an unele companii decid să apese trăgăciul şi să închidă deal-uri pe ultima sută de metri, şi aveam câteva deal-uri mari pe care le aşteptăm să se confirme”, a spus Dragoş Badea.

“2020 a fost şi bun şi rău. Am pierdut 40% dintre clienţi în primă fază, după care am reuşit să umplem tot golul generat de această pierdere cu vânzările noului produs care rezolvă o problemă mult mai critică pentru companii acum”, a completat el.

Pentru 2021 în schimb, tinta globală a YAROOMS pentru vânzările noului produs se ridică la 1,2 mil. euro.

 

Sursa : zf.ro

Manager TS3

b_350_20_171717_381007_ffffff_000000.png

Co-Owner 

b_350_20_212429_212429_e96d71_212429.png

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...